Re: [MC] L'aigua de radi

CBT@nti.uji.es (Carles Bellver Torla) diu:

(esborrat)

>Els esdeveniments que conta el diari són certs. Me'n vaig assabentar fa un
>parell d'anys per unes fotocòpies de l'Investigación y Ciencia. Ara mateix
>no les tinc a mà, però les podria buscar si algú s'interessa per la
>referència exacta.

Jo també havia sentit parlar d'aquella mecedina, però no com a Radithor,
sinó com a Radilon, era un compost a base d'aspirina i una mica de
morfina, més algun, deien, isotop radiactiu. Crec que fins i tot van fer un
reportatge a Informe Semanal fa cinc o sis anys. Els símptomes no eren tan
exagerats com dius, a més a més atacava de seguida el cervell i la gent
moria en poc de temps. La televisió va rebre moltes crítiques per passar el
reportatge sense tenir una base científica certa i a més els col.legis de
farmacèutics i tota la pesca protestaren.

Tot i això Radilon va desaparèixer de les farmàcies al poc temps. El
laboratori que el feia li canvià el nom: Vitalon, però ja era massa tard.
Finalment deixaren de fabricar-lo.

[Tot això ho sé perquè el pare de la meua cunyada és farmacèutic]

També es va dir que havia sigut un compost químic utilitzat pels nazis
contra els jueus, per tal d'anar eliminant-los, però no tingueren temps a
utilitzar-lo més que en experimentació.

Evidentment, açò últim té tota la pinta de ser una invenció, encara que es
pot llegir en alguna enciclopèdia (amb el nom i els components canviats, és
clar).

Iussuf A.