[no subject]

Bellver wrote:
Sender: owner-microcontes@nti.uji.es

>Tinc una pregunta concreta: sabeu on executaven els condemnats a mort,
>durant l'època de Franco o abans? En aquest conte dic que la cursa de cert
>criminal "es va acabar al pati de la presó de València", però no sé si era
>realment als patis on els mataven.

Personalment, tinc un record difús però cert: quan era petit em contaven
que hi havia un "paredón" pujant de Benicàssim a Orpesa per la carretera
nacional, en una costera, la paret quedava a la dreta. El record és
insistent, sempre que passàvem ho recordava. Era una paret blanca emmarcada
amb rajoles. Mai hi vam parar, però algú va dir que encara es podien veure
els forats dels trets. Tampoc sé qui eren exactament els morts i qui els
botxins. Fan ja uns quants anys, quan van arreglar la carretera la van
desviar del paredón, o potser el van tirar a terra, no ho podria dir.

Josep M.