[MC] Pirates

L'altre dia, mentre intentava recollir informació sobre els pirates i la
seua intensa vida, algú em va comentar que els pirates venien de Barbaria,
és a dir, que aqueix lloc, imaginari em van assegurar, era l'origen de tots
els contes i històries sobre aquesta gent.

Em vaig posar a buscar Barbaria i no la vaig trobar enlloc. Hi havia un
altre problema, si en català era Barbaria o Berberia i, també, si en
espanyol era Berbería o Barbaría o si hi havia un altre mot tradicional per
a designar aqueixes estranyes terres (p.e. El país de nunca-jamás o el país
d'aniràs i no tornaràs, etc.) Crec recordar mooolt vagament que a Peter Pan
o a la pel.lícula Hook, apareix aqueixa referència, però no he pogut
comprovar-ho.

Algú podria aclarir-me alguna cosa sobre això?

Gràcies

Iussuf A.