Re: [MC] Una desaparicio

Iussuf ens conta:

> [...]
> d'apagar la llum i quan tornes a apagar-la mires sense voler l'espill,
> il.luminat tènuement per la llum del bany, i...] Antonio mira l'espill i es
> torna blanc com un mort: no s'hi veu reflectit. Ara ja s'ha despertat del
> tot. Es torna a mirar i res, l'espill reflecteix l'habitació. Entra corrent
> al bany, amb taquicàrdia, suors i mal de panxa... i en aquell espill sí que
> s'hi veu reflectit. Antonio respira fondo, molt fondo i es tranquil.litza
> una mica, "segur que estava somniant". Torna al llit, però per si de cas no

Fa poc vaig llegir un comentari de JL Borges relacionat amb això.  Deia
que segons una superstició anglesa t'adones que has mort quan no et veus a
l'espill. I afegia que ell feia temps que no s'hi veia (havia perdut la
vista a causa d'un accident).

> Fins ací la història. La realitat és que Antonio ha desaparegut. I d'això
> ja fa dues setmanes i mitja. La dona diu  que no en sap res, el dia que va
> desaparèixer s'havia gitat a fer una becada perquè estava molt fatigat.
> Ella se n'anà a treballar. I ja està. Ella no s'ho explica. El matrimoni
> anava bé, la feina també... Es va deixar la roba, la cartera, les sabates,
> tot... només falta el pijama i les sabatilles d'estar per casa.
>
> La policia investiga però no troba res. La dona només recorda una cosa: el
> wàter s'havia embussat i hi va haver de tirar desembussador un parell de
> [...]

Vols dir que ha llançat el pijama i les sabatilles al wàter i se n'ha anat
tot nu? L'home invisible de Wells passava molt de fred per culpa d'això,
el pobre. Es refredava i tot. Sí que deu ser un problema, fer-te invisible
tu però no la teua roba. Almenys en les contalles tradicionals et posaves
una capa o un anell i desapareixies sencer.