Re: [MC] Un mal de panxa espantos (abans, una desaparicio)

Carles:

>Trobe que deus tindre uns somnis molt racionals, tu. No has tingut mai
>problemes en contar un somni perquè et resultava difícil seguir el fil
>dels esdeveniments?

per això mateix és més difícil la vida real, perquè et creus que hi ha un
fil però *no* n'hi ha,

>Normalment això és perquè no hi ha fil.

en els somnis no, però en la vigília tampoc!

>. Estàs parlant
>amb una dona i després, dins del mateix somni, és un home. Dins del somni
>continuava sent el mateix, però era distint, i això no t'estranyava, era
>normal. Només ho penses després, quan estàs despert. O canvies de lloc,
>etc. Almenys a mi sí que em passa. A tu no?

Un home que després era una dona? una dona que després era un home? això
*és* la vida real, en cada cantonada, en cada plaça, en cada poble i
ciutat, això passa, no fa falta somniar-ho, a més hi ha molta literatura i
pel.lícules (o ho haurè somiat?); i pel que fa que siga distint i el mateix
alhora, és que per ventura tu ets *sempre* el mateix? no canvies d'humor,
de roba, de posat, etc.?, ja és estrany això ja, però en la vida real

A mi, en els somnis m'estranyen altres coses, però no pas que un home es
convertisca en dona o que es canvie de jaqueta!

>Als meus contes sí. I crec que és importantíssim que siga així.

sí per exemple el conte dels escarabats: una parella de novios se'n va a
paris a robar escarabats i damunt els perden!: segueix absolutament les
lleis naturals i lògiques del món real...

>Una altra qüestió és precisament aquesta: els somnis dins dels contes.
>Vegem-ho:
>Jo sí que ho trobe difícil. La descripció que fas ("...tot ell, com era de
>gran, pel forat, tan petit...") resulta més pròpia del món de la vigília
>que dels somnis. La consideració de la incongruència de les mides no és
>versemblant dins d'un somni. O és que els meus somnis són molt rars...

ai! encara no sé com se fa, això d'escriure mentres dorms.

Iussuf A.