Re: [MC] Un mal de panxa espantos (abans, una desaparicio)

On Thu, 6 Feb 1997 iussuf@tracy.uji.es wrote:

> en els somnis no, però en la vigília tampoc!

A la vigília nosaltres hi posem el fil, als somnis ni tan sols això.

Schopenhauer comparava la vida amb un llibre. Quan estem desperts llegim
els fulls seguits. Quan dormim agafem fragments solts, passem d'un capítol
a un altre, avant i arrere, sense gens d'ordre.

> Un home que després era una dona? una dona que després era un home? això
> *és* la vida real, en cada cantonada, en cada plaça, en cada poble i
> ciutat, això passa, no fa falta somniar-ho, a més hi ha molta literatura i
> pel.lícules (o ho haurè somiat?); i pel que fa que siga distint i el mateix
> alhora, és que per ventura tu ets *sempre* el mateix? no canvies d'humor,
> de roba, de posat, etc.?, ja és estrany això ja, però en la vida real
>
> A mi, en els somnis m'estranyen altres coses, però no pas que un home es
> convertisca en dona o que es canvie de jaqueta!

En els somnis, l'home no es *converteix* en dona, ni *canvia* de jaqueta.
Ara és d'una manera, després d'una altra, sense passar per un procés de
canvi. En els somnis no imposem un ordre. Per això són tan difícils de
contar. Convertir-se en dona o canviar de jaqueta són coses que passen a
la vida real.

Una altra qüestió és com tradueixes o interpretes el que passa als
somnis...

> sí per exemple el conte dels escarabats: una parella de novios se'n va a
> paris a robar escarabats i damunt els perden!: segueix absolutament les
> lleis naturals i lògiques del món real...

Algú em va fer veure que aqueix conte s'assemblava a un somni. A propòsit,
no anaven a robar res: els escarabats els portaven damunt. Però crec que
no és gens correcte discutir sobre un conte inèdit que et vaig deixar i
que els altres contertulians no coneixen. (Si penseu que val la pena el
puc enviar a la llista.)

-c