Re: [MC] Re: [MC] la llarga solitud de l'àvia

Carles opina:

>Potser encara no he superat la discussió amb Iussuf. El cas és que aquest
>microconte també el trobe semblant a un somni. Tota la vida a casa,
>esquarterant llops, esperant un caçador que no arriba... És anguniós, no?
>Bé, m'ha agradat molt.

No sé, a mi no m'ho sembla, que siga un somni. Encara que de vegades passa,
que tot ho veus a través del mateix vidre, i tot és del mateix color,
potser ara tens posades les ulleres dels somnis i em posaria unes altres
;-)

Sí, es anguniós, però crec que és real. De vegades esperem i esperem i
deixem passar per davant dels ulls experiències que poden ser
enriquidores... i al final ens quedem amb les mans buides. Això em recorda
la poesia aquella de Kavafis 'Esperant els bàrbars'

Pel que fa a la discussió amb Iussuf, jo crec que en el conte en qüestió és
més convincent si es fa petit que si no, perquè encara que ell pense que és
un somni, no ho és, perquè ell ho viu com realitat, per tant difícilment
una persona pot caure's pel forat del WC.

>A propòsit, no he entès això de l'"andana". On dius que guarda les llandes
>l'àvia?

a l'andana, o a les golfes, o a la pallissa, o en llenguatge formal, a la
cambra de les andròmines, o també les podria guardar al soterrani, al
celler, a la cambra fosca o davall del llit.

Josep M.