Re: [MC] un conte a la web

Mercè Molist diu:

>hola gent :)
>
>un amic m'ha penjat un conte molt curt, escrit en un primari hipertext
>(només és un experiment i molt minso però em fa gràcia que ho vegeu), a la
>seva web.
>
>busqueu-lo per www.geocities.com/Area51/5428

Acabo de llegir "La porta" de M.Molist, i és el primer relat en hipertext que
llegeixo. Quant a experimentació em sembla interessant, encara que no
estem inventant res; Cortázar, per exemple, a Rayuela fa servir
exactament el mateix mètode, encara que en format paper. La
diferència entre l'hipertext i la novel·la experimental és que el
primer pot remetre'ns a llocs que realment escapen totalment del text en si
(em refereixo als vincles amb webs  alienes al conte), però pel demés
és una cosa que fa 40 anys com a mínim que ja s'ha experimentat i, si
ens hi fixem -almenys que jo sàpiga-, no s'ha tornat a fer aquest
tipus de novel·la. Sincerament, sóc força escèptic amb el fet que la novel·la
en hipertext acabi quallant. De fet, navegar per internet ja és una
"novel·la en hipertext"; quan he llegit "La porta" he tingut,
aproximadament, la mateixa sensació que tinc quan navego una mica a
la deriva; deixant-me portar pels vincles que vaig trobant de web en
web.

Pel que fa al  conte en particular, m'ha semblat que està més fet
pensant en la "hipertextualitat" que en cap altre cosa. Si treiem els
vincles al relat, què en queda? Bé, em sembla suggerent. He
interpretat que les portes són "les portes" d'internet, o sigui, la
multitud de webs que donen entrada a  llocs insospitats però
accessibles. Alguns dels vincles m'han recordat molt al
Salvat-Papasseit del "Poema de la rosa als llavis". En definitiva,
com a experiment que és, el relat em sembla interessant. Però,
literàriament parlant, és interessant?

Ja em perdonarà la Mercè M. que m'hagi permès de criticar obertament
el seu conte, però si ho he fet ha sigut perquè (apart pel fet que
aquests dies estic de vacances i no tinc gaire feina ;)) sé que es tracta d'un
experiment i, com a tal, és en essència susceptible de millores. I més
tenint en compte que els utensilis de laboratori estan en mans d'una bona
alquimista.

J.Segons