Re: [MC] un conte a la web

J.Segons diu:

>Acabo de llegir "La porta" de M.Molist, i és el primer relat en hipertext que
>llegeixo. Quant a experimentació em sembla interessant, encara que no
>estem inventant res; Cortázar, per exemple, a Rayuela fa servir
>exactament el mateix mètode, encara que en format paper. La
>diferència entre l'hipertext i la novel·la experimental és que el
>primer pot remetre'ns a llocs que realment escapen totalment del text en si
>(em refereixo als vincles amb webs  alienes al conte), però pel demés
>és una cosa que fa 40 anys com a mínim que ja s'ha experimentat i, si
> [...]

Realment, no és que això de l'hipertext siga una novetat. El concepte, i
els primers assaigs, corresponen a l'època dels llibres. Tu fas referència
a Rayuela, però no tot va començar i acabar amb Rayuela. Almenys a les
facultats de lletres franceses i anglosaxones se'n va continuar parlant
molt de temps, i alguns van fer també les seues provatures. El que ha
passat després és que s'ha vist la convergència d'aquells conceptes amb les
possibilitats de la tecnologia informàtica. Segur que tots heu vist coses
fetes amb Hypercard o programes similars. I no es tracta només de joguines.
Tinc ací el catàleg de "Serious Hypertext" d'Eastgate Systems: documents de
crítica literària i història de la literatura, poesia, narrativa, etc. en
forma d'hipertext. I ara és el torn del WWW.

Potser el problema és la "novel·la en hipertext". No sé si la novel·la és
la forma narrativa que més s'adiu amb les característiques de la xarxa. Jo
personalment trobe que em resulta més còmode llegir texts breus a les news
o al www i saltar d'uns a altres. Són noves maneres de llegir i d'escriure
vinculades a mitjans nous. Crec que és el mateix que dius tu: que la
Internet de fet ja és aquesta mena d'hipertext. Llavors, si ens agrada
llegir així, per què no hauríem d'intentar escriure d'aquesta nova manera?
M'explique: escriure textos pensant en les connexions que poden tenir entre
ells i amb altres textos ja existents a la xarxa, i preparar-los de manera
que els lectors puguen seguir les connexions fàcilment.

Supose que només són unes idees embolicades i confuses. Ja s'ordenaran i
prendran forma si continuem discutint i fent experiments.

O siga, que l'experiment de Mercè em sembla molt positiu, i jo sí que crec
que val la pena anar que aquest camí.

(D'altra banda, m'ha agradat que em feres pensar que un dia els gats ens
parlaran, i he de reconèixer que el link de la Rectora m'ha causat un cert
respecte 8-| )

-c