Re: [MC] un conte a la web

J. Segons:

> [...]
>(em refereixo als vincles amb webs  alienes al conte), però pel demés
>és una cosa que fa 40 anys com a mínim que ja s'ha experimentat i, si
>ens hi fixem -almenys que jo sàpiga-, no s'ha tornat a fer aquest
>tipus de novel·la. Sincerament, sóc força escèptic amb el fet que la novel·la
>en hipertext acabi quallant. De fet, navegar per internet ja és una
>"novel·la en hipertext"; quan he llegit "La porta" he tingut,
>aproximadament, la mateixa sensació que tinc quan navego una mica a
>la deriva; deixant-me portar pels vincles que vaig trobant de web en

8-O
moltes coses, moltes, has dit company. No sé què entens per novel.la
experimental, si és la que es llegeix sense seguir l'ordre correlatiu de
les pàgines i fent bots, he de confessar que quasi tot el que he llegit
fins ara és novel.la experimental: sempre m'he saltat paràgrafs, fulls i
fins i tot capítols sencers si venia bé... i també he retornat sovint a
rellegir a pàgines, descripcions etc., que m'han agradat.

Supose que M.Molist no volia fer la 'Rayuela' d'internet, potser és un
*poc* exagerat comparar els dos textos, que no s'assemblen, a més, en res
de res. Pel que fa a la hipertextualitat, fa uns anys circulava una
aplicació referent al 50 aniversari del descobriment del LSD, feta amb
hipertext, amb imatges, so, referències, i fins i tot una foto de la tomba
de Lovecraft. El sistema de navegació no era  complicat però els creuaments
de dades, textos i el "viatge" resultava, en alguns moments com un "viatge"
amb un trip; però al capdavall aconseguia fer temor, que és el que
pretenien els creadors. En un moment donat t'apareixia una foto d'un dimoni
tamany pantalla d'ordinador que et  posava els pels de punta, almenys a mi.
Crec haver vist  l'aplicació en algun magatzem de fitxers, però no recorde
el nom, sorry

>Pel que fa al  conte en particular, m'ha semblat que està més fet
>pensant en la "hipertextualitat" que en cap altre cosa. Si treiem els
>vincles al relat, què en queda?

Fes la prova, copiat el text a banda i llegeix-lo sencer.

 Bé, em sembla suggerent. He
>interpretat que les portes són "les portes" d'internet, o sigui, la
>multitud de webs que donen entrada a  llocs insospitats però
>accessibles. Alguns dels vincles m'han recordat molt al
>Salvat-Papasseit del "Poema de la rosa als llavis". En definitiva,
>com a experiment que és, el relat em sembla interessant. Però,
>literàriament parlant, és interessant?

Home, ja tenia ganes ja, que vingueren els crítics a la llista!

Ara, quant a la interpretació, preferisc interpretar que la porta és la
porta a la vida, a l'amor, al sexe, a les drogues, etc., més que no pas a
llocs insospitats però accessibles, a la xarxa o què sé jo... potser ací
podria parlar, si vol, l'autora

> I més
>tenint en compte que els utensilis de laboratori estan en mans d'una bona
>alquimista.

Coi, ara posa-li floretes!

Iussuf