Re: [MC] Re:

Ara em mou a escriure el petit debat que s'ha generat al voltant del conte
d'Anderson. Diu l'Albert que literàriament és lamentable..., no ho sé:
discutible, potser sí, com la major part de les coses que es poden llegir
a tot arreu, però lamentable... em fa l'efecte que no és la paraula.
D'altra banda es diu que aquesta no és una web per fer política, la qual
cosa és, em sembla, rigorosament certa; però en aquest cas, ¿és fer
política o expressar en forma literària un tema d'actualitat? ¿No és fer
política menystenir un conte qualificant-lo de "lamentable" sense
argumentacions de cap mena, simplement perquè el tema no ens ha agradat?

Cal parar atenció al text de rèplica, i no a allò que creiem que diu;
el text diu "literàriament lamentable", perquè, senzillament, en ell no hi
ha ni traça de literarietat; és a dir, recorda més una al.legoria
periodística que un conte.
El fet que el tema en qüestió ens agradi o no no afecta la informació
prioritària de la literatura, que és, la literatura en si mateixa.
El fet que Josep Pla col.laborés amb el General Franco no ha d'afectar el
judici sobre la seva literatura. I el fet que Strindberg fos un mascliste
acabat no modifica el valor intrínsec de les seves obres.

El llenguatge literari és autotèlic; s'esgota en ell mateix.

Per això, quan he dit que el conte em semblava lamentable, no era per
l'òbvia postura polítca que el conte reflexava, sinó perquè m'ha semblat un
text referencial, és a dir; no-literatura.

Només és això.

Albert