Títol: Éssers mossegadors
Autor: Carles Bellver Torlà

Quan m'alce de nit perquè tinc set o per anar al wàter mai no encenc el
llum. I això que la fosca em fa por, com quan era menut. A vegades m'imagine
que podria entropessar amb un desconegut o que un ésser diminut i famolenc
em podria mossegar al peu. Potser si llavors premera l'interruptor els
potents raigs del tub fosforecent encegarien l'animalet i el podria ficar
dins d'un pot de vidre. Vull dir un d'aquests pots de cigrons o llentilles
que guardes per si més endavant et fan falta i es van acumulant, buits, en
una lleixa.

Què faria amb la bestiola? Supose que l'alimentaria i després en faria
donació a la ciència. Un equip d'investigadors de bata blanca li practicaria
tota mena de proves i anàlisis. Tests psicològics, radioscòpia, biòpsies,
electro-xocs. El catalogarien i el dissecarien. Si tenia sort podia anar a
parar a una vitrina en un museu important de ciències naturals. Entre els
marsupials i els mamífers voladors, per exemple. Amb diagrames en color i
noms en llatí. Si no tenia sort, probablement acabaria la seua existència
d'ésser imaginari mossegador en un pot del Museu d'Onda.

És per això que mai no encenc el llum, per si no té sort. Pobret. Ni que em
mossegue.